Çikolata mı, Kaslı Erkekler mi, İdeoloji mi: Aslında Reklamlar Bize Neyi Pazarlar?
tarih:
Bağlantıyı al
Facebook
X
Pinterest
E-posta
Diğer Uygulamalar
Reklam filmleri izleyiciyi satın almaya nasıl razı eder? Karnımız tokken televizyonda gördüğümüz bir yiyecek reklamıyla birden bire nasıl acıkırız ya da gardırobumuz kıyafetlerle dolup taşarken bir giyim reklamıyla birlikte o dolap gözümüze nasıl boş görünür? Eksiği gidermek üzerine sunulan ürünler neden "ideal" erkek ve/veya kadınlar tarafından sunulur? İşte bu sorular, reklamların ideolojiden bağımsız olarak düşünülemeyeceğini gösterir. Çünkü reklam filmleri sadece ürünleri pazarlamaz; o ürünü almaya teşvik ettirecek ideolojiyi de satar izleyicisine.
Peki, reklam filmleri bunu nasıl mı yapar diyorsunuz? O halde Biscolata reklamını bir de Marksist, Psikanalist, Feminist ve Oryantalist kuramlar çerçevesinde izleyin, cevabı göreceksiniz!